Musikpedagogisk forskning i världsklass

Göran Folkestad
Göran Folkestad, professor i musikpedagogik vid Musikhögskolan i Malmö

Konstnärliga fakultetens forskning står sig väl i ett internationellt perspektiv.

Ett färskt bevis på det, och ett viktigt erkännande av vårt arbete, finns i statistiken från den ledande musikpedagogiska tidskriften British Journal of Music Education, där det gångna årets mest nedladdade forskningsartikel är Göran Folkestads Formal and informal learning situations or practices vs formal and informal ways of learning (British Journal of Music Education, 2006, 23(2), 135–145).
Stort grattis, Göran!

Länk till rankad artikelsökning i British Journal of Music Education