Ny kurs till Singer-Songwriter

Musikhögskolan startar en ny kurs för dig som vill utvecklas som Singer-Songwriter mot en professionell nivå.

Du får under kursen arbeta med olika delar i skapandet av musik för att ta fram en portfolio av egna låtar. Låtskrivande, musikproduktion och performance ingår. Under kursen kommer du att få möta etablerade låtskrivare/artister som Magnus Tingsek, Linnea Olsson m fl.

Kursupplägg

• Låtskrivande och musicerande (musikskapande) text – musik, musikteori, arrangering, ensemble, digitala verktyg
  • Performance – projekt där syftet är att kommunicera med en publik i form av en konsert eller andra framträdandeformer
  • Dokumentation och reflektion – inkl. inspelningar i olika format
  • Management

Så här söker du
Arbetsproven samt en beskrivning om dina musikaliska nätverk och framtidsvisioner ska vara inskickade till Musikhögskolan senast den 15 april 2015.
Arbetsproven ska vara två till tre av dina låtar och som du framför. Din inspelning ska vara en CD eller DVD.
Ej komplett ansökan kommer inte att hanteras.

Postadress:
Musikhögskolan i Malmö
Mu/Ky-kansliet/antagning
200 41 Malmö

Ansökan görs via www.antagning.se senast den 15 april 2015.
Kurskod: MUHC61

Fakta om kursen
Kurstitel: Singer-Songwriter 30 hp (halvfart)
Kurstid: dagtid – hösten 2015 och våren 2016