Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Helpdesk

På Musikhögskolan i Malmö används Helpdesk som kontaktväg för det mesta – från beställningar av service och teknik till felanmälan av lokaler och utrustning. Det är också Helpdesk du vänder dig till för att begära tillträde till de salar du har bokat.

Enheterna du når via Helpdesk kallas för Backstage och innefattar:

  • VFS (Verksamhets- och Fastighetservice)
  • TI (Teknikproduktion & Instrumentservice)
  • IT-enheten

Använda Helpdesk om du befinner dig utanför skolan

På grund av IT-säkerhetsskäl måste du vara inloggad med VPN för att komma åt Helpdesk om du befinner dig utanför skolan, till exempel när du är hemma eller på resande fot. VPN står för ”Virtual Private Network” och är ett sätt att kryptera trafik och skapa en säker förbindelse mellan din dator och LU.

Läs mer om hur du loggar in med VPN på LU Supports sidor

När du befinner dig på skolan behöver du inte använda VPN för att komma åt Helpdesk. Det finns även en dator i receptionen som du kan använda för att anmäla ärenden i Helpdesk. 

 

Kontakt

Brian O´Driscoll
Servicesamordnare
brian [dot] odriscoll [at] mhm [dot] lu [dot] se (brian[dot]odriscoll[at]mhm[dot]lu[dot]se)
+46 40 32 54 15